Kjøpsvilkår og personvern
Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Partene
Selger er Activate U AS (org. Nr: 833 058 932), cecilie@activateu.no, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selger.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har fremkommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra oss i nettbutikken eller kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Betaling
Activate U AS benytter betaling gjennom faktura.
Faktura:
Fakturaen til kjøperen blir utstedt ved forsendelse av tjenesten/coachingen. Betalingsfristen framgår av fakturen og er på 14 dager fra mottak, med mindre annet er avtalt på forhånd. Abonnementets varighet er angitt på fakturaen. Ved oppsigelse må kjøper sende en skriftlig melding til selger minst to dager før neste faktureringsdato. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.
Delbetaling:
Selger kan inngå avtale med kjøper om å dele opp betalingen. Dette bes spesifikt om i kundeskjemaet eller ved å sende mail til cecilie@activateu.no.
Levering
Engangskjøp av kostholds- eller treningsprogram
Programmene inkluderer ikke coaching/oppfølging, og blir tilsendt på mail i pdf-format.
Alt innhold, inkludert bilder, er beskyttet av åndsverkloven.
Coaching
Coachingpakkene er enkeltstående tjenester, og som gjelder på et bestemt tidspunkt eller innenfor en bestemt periode. Ved bestilling fyller kjøperen ut et bestillingsskjema. Bestillingsskjemaet benyttes av coachen for å skreddersy kjøperens plan. Etter selgeren mottar utfylt bestillingsskjema får kunden per e-post tilsendt ytterligere informasjon om nedlastning av app og betaling. Kostholds- og treningsplan er utarbeidet til kunden til hans eller hennes personlige nytte og vil mottas innen 7 dager, eller innen valgt oppstartsdato.
Ved bestilling forventes det at oppfølgingen skal, med mindre noe annet er avtalt på forhånd, begynne innen 7 dager fra kjøper mottar planen. Ved bestilling setter coachen av tid til kjøperen, og totale oppfølgingsuker skal fullføres sammenhengende og uten opphold. Det kan gjøres unntak for sykdom og ferier, men slike avbrudd i oppfølgingsperioden må avtales på forhånd direkte med kundens coach. Ikke gjennomført oppfølging uten avtale verken erstattes med forlenget oppfølgingsperiode eller kompenseres på annen måte. Kunden har heller ikke krav på refusjon som følge av et slik opphold, og kan heller ikke utelate å betale resterende utestående beløp om abonnementsbetaling er valgt.
Kunden forventes å gjennomføre den ukentlige innsjekkingsrapporten, slik at coachen kan gi tilbakemelding og veiledning. Manglende overholdelse av dette vil medføre at kunden ikke kan fremsette klager om mangelfull oppfølging.
Abonnementets varighet er angitt på fakturaen. Ved oppsigelse må kjøper sende en skriftlig melding til selger minst to dager før neste faktureringsdato.
Ansvarsfraskrivelse
Kunden er ansvarlig for å gi fullstendige og riktige opplysninger om egen situasjon og helse i bestillingsskjemaet, slik at coachen har best mulig grunnlag for utarbeidelsen av kundens oppfølging.
Kunden er videre ansvarlig for å vurdere hensiktsmessigheten og riktig profil/mål for sin coaching ut i fra sin helsesituasjon og sine forutsetninger. Ved usikkerhet bør lege eller annet kvalifisert helsepersonell konsulteres før kunden sende kundeskjema. Dersom kunden fyller ut bestillingsskjema, og slik avklaring ikke er foretatt, plikter kunden å anmerke og opplyse Activate U om enhver usikkerhet.
Activate U er ikke ansvarlig for følger som måtte oppstå som følge av mangelfulle eller feilaktige opplysninger fra kunden, eller skader som kan oppstå dersom under utøvelse av coachingen som følge av mangelfulle eller feilaktige opplysninger gitt av kunden, herunder feil teknikk eller belastningsskader.
All trening skjer på kundens eget ansvar og Activate U AS fraskriver seg alt ansvar for skader som kan skje før, under eller etter trening. Activate U AS er ikke ansvarlig for helserelaterte endringer, både fysisk og psykisk, som kan ha skjedd i løpet av oppfølgingsperioden eller etter.
Aldersgrense for coaching: 18 år
Personlig trening
Kjøper må fylle ut en helsedeklarasjon og signere generelle vilkår ved kjøp av PT timer før treningen kan gjennomføres.
Kjøper plikter å gi personlig trener all relevant informasjon om helsetilstand, tidligere sykdom/skader med mer. Det forutsettes at kjøper under treningen straks gir beskjed dersom det er øvelser som gir smerter eller lignende.
Ansvarsfraskrivelse
Aktivitet og opphold i treningsstudio, idrettshall, eller i annet anlegg foregår på eget ansvar, og Activate U AS kan ikke stilles til rette dersom ulykker skulle oppstå før, under eller etter trening.
Activate U AS fraskriver seg ansvar for tap og skade på personlige eiendeler under all aktivitet og opphold i treningsstudio, idrettshall, eller i annet anlegg.
Ved avtalt personlig oppmøte skal en avlysning skje senest 12 timer før timens start. Avlysning må skje skriftlig til trener, og er gyldig dersom avlysende part har sendt meldingen innen 12 timer før timens start. Dersom timen avlyses eller endres senere enn 12 timer, vil kjøper bli belastet 50% av timens verdi. Dersom timen avlyses eller endres senere enn 6 timer, vil kjøper bli belastet for hele timens verdi.
Aldersgrense for personlig trening: 15 år
Angrerett
Angrerett kostholds- eller treningsprogram
Angreretten gjelder ikke dersom du allerede har mottatt ditt kostholds- eller treningsprogram.
Angrerett coaching
Angreretten for tjenester gjelder ikke ved enkeltstående tjenester, som gjelder på et bestemt tidspunkt eller innenfor en bestemt periode, jf. angrerettloven § 22.
Det tillates allikevel avbestilling av coachingpakke innen 2 dager etter kjøp, men kun dersom kjøper ikke har fått tilgang til kostholds- og/eller treningsprogrammet. Ved avbestilling vil det påløpe 500,- i avbestillingsgebyr.
Skjer avbestilling etter dette, må bestillingen betales i sin helhet.
Ubenyttede oppfølgingsuker refunderes ikke.
Angrerett personlig trening
Du har 14 dagers angrefrist etter signering av kontrakt (ihht. Angrerettslovens §21, 3. Ledd). Beskjed om at du ønsker å benytte angreretten skal sendes per epost til post@activateu.no, senest 14 dager etter signering. Depositumet vil ikke bli refundert, og allerede gjennomførte avtaler må betales.
Forsinkelse og manglende levering – kjøperens rettigheter og frist for å melde krav
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen sendes skriftlig til post@activateu.no
Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.
Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Dersom selgeren ikke leverer varen/tjenesten på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøper heve kjøpet.
Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen/tjenesten. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelse av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.
Leveres varen/tjenesten etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelse av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.
Erstatning
Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne bli tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.
Personopplysninger
All informasjon om kjøper vil bli oppbevart i henhold til GDPR og norsk lov. Ønsker kjøper at dette blir slettet, sender kjøper en epost til post@activateu.no. Kjøper har også rett til innsyn om all informasjon lagret om h/n. Activate U AS lagrer ikke mer enn høyst nødvendig, og ser til at opplysninger som lagres ikke kan brukes til å identifisere noen så langt dette er mulig.
Deling på sosiale medier
Selger kan dele utdrag av tilbakemeldinger og fremgang i form av målinger, så lenge det ikke kan identifiseres eller knyttes til kjøper på noen som helst måte.
Selger skal sende tydelig forspørsel til kjøper og motta samtykke, dersom selger ønsker å bruke bilder, navn, eller andre personopplysninger på sosiale medier eller nettside.
Activate U AS og alle tilhørende coacher er underlagt taushetsplikt.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger på epost: post@activateu.no innen rimelig tid, jf. punkt 7 og 8. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.